×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تکمیل پروژه های نیمه تمام الویت مهم شهرداری قزوین است/نشریه پیام شهر چاپ نشود

به گزارش کافه خبر قزوین؛ شهردار قزوین، در جلسه تقدیم بودجه شهرداری به شورای اسلامی شهر گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ براساس سند چشم‌انداز دیدگاه مقام معظم رهبری (دامه برکاته)، برنامه پنج ساله دوم، اسناد بالادستی و قانون مجلس شورای اسلامی تدوین شده است.

مهدی صباغی افزود: سال آینده نیازمند کار جدی و تحولی هستیم و باید بتوانیم همه کاستی‌های گذشته را برطرف کنیم.

وی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در تبین بودجه تصریح کرد: بودجه شهرداری در دو بخش بینشی و دانشی تقدیم شورای اسلامی شهر می شود، بخش اول بودجه بینشی و نگرشی و بخش دوم دانشی و علمی خواهد بود.

صباغی افزود: رویکرد جدی ما استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای درآمدزایی است بنابراین باید رویکرد درآمدزایی داشته باشیم؛ در این زمینه از سازمان های خدمات‌رسان در جهت درآمد توسعه پایدار کمک گرفتیم.

وی تصریح کرد: دومین مساله مورد اهمیت تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره تا پایان ۱۴۰۱ است و موضوع اولویت دار بعدی پرداخت دیون به پیمانکاران و بدهی بانکی و وام ها است.

نشریه پیام شهر چاپ نشود

شهردار شهر قزوین اضافه کرد: در راستای پاسخگویی سریع به شهروندان نیز یک منطقه جدید شهرداری تاسیس کردیم چرا که در یکی از مناطق شاهد افزایش تورم نیروی انسانی بودیم و با توجه به اینکه منطقه نیز بزرگتر از ۲ منطقه دیگر است پیرو نامه‌ها و مجوزات گرفته شده شهرداری منطقه چهار در جهت تسهیلگری پاسخگویی و استفاده بهینه از نیروی انسانی تأسیس شده است.

صباغی ادامه داد: همچنین خود را ملزم به اجرای فرایند هوشمندسازی کردیم، یکی از اولویت‌های اصلی ما در سال آینده همین امر است و ۵۷ پروژه هوشمندسازی طراحی کردیم و در این راستا تصمیم گرفتیم نشریه پیام شهر چاپ نشود چرا که امروز باید وارد فضای مجازی شویم.

باز آفرینی مناطق محروم استان قزوین الویت دیگر ماست

وی بیان کرد: نگرش ویژه به بازآفرینی شهری در مناطق محروم بخش دیگری از اولویت‌های ما است چرا که سهم زیادی از انقلاب مربوط به مردم این بافت‌ها از جمله خیابان هادی‌آباد و شهید انصاری است.

صباغی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ را با ۵۹ درصد افزایش نسبت به سال گذشته تدوین کردیم و مبلغ آن ۲۰۲۰ میلیارد تومان است، افزود: همچنین در بخش منابع، درآمدهای عمومی شامل ارزش افزوده، فروش تراکم، تغییر کاربری، کلیه عوارض‌ها، جرائم کمیسیون‌های با ۵۴ درصد افزایش ۹۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در بخش واگذاری دارایی‌ها و فروش زمین و مستغلات با ۶۷ درصد افزایش، ۱۰۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است، همچنین واگذاری دارایی مالی و اوراق با ۲۲ درصد افزایش در نظر گرفتیم که ۵۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

صباغی با اشاره به هزینه های جاری بیان کرد : در هزینه‌های جاری با ۶۷ درصد افزایش نسبت به بودجه جاری ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

دو برابر شدن بودجه رفاهی کارکنان شهرداری قزوین

وی افزود: در بخش تملکات دارایی سرمایه‌ای و پروژه‌های عمرانی نیز با افزایش ۵۷ درصد ۱۱۲۰ میلیارد تومان، در بخش دیون با افزایش ۴۳ درصد حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و تلاش کردیم بودجه واقعی باشد ولی در این بخش متمم می‌خورد و ممکن است افزایش پیدا کند.

این مسئول یاد آور شد: بودجه رفاهی کارکنان را دو برابر کردیم، مسائل آموزشی را نیز ارتقا دادیم، در این میان در بخش پروژه عمرانی نیز ۶ ماموریت اولویت‌بندی شده است و بیشترین رشد در خدمات مدیریت شهری است که ۱۳۱ درصد رشد داشته است.

بودجه۲۰۲۰ میلیارد تومانی شهرداری به اضافه یک بخش محرمانه

به گفته وی، تکمیل ساختمان شهرداری نیز اولویت ما است چرا که مدیریت ما پراکنده است و دسترسی به مدیران تسهیل نشده و باید صرفه جویی در ابنیه داشته باشیم.

صباغی تاکید کرد: در بخش ماموریت های فرهنگی و اجتماعی نیز ۸۴ درصد رشد و در حوزه حمل و نقل و ترافیک ۵۶ درصد افزایش داشتیم.

شهردار قزوین اعلام کرد: بودجه پنهانی با ۵۰ پروژه محرمانه داریم که به زودی به این بودجه اضافه خواهد شد،این پروژه ها طی ۴ سال نیازهای ما را حل خواهند کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.