×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جشنواره تئاتر استانی چراغ روشن پدر تئاتر قزوین است

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به مناسبت برگزاری بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی یادبود استاد ناصر ایزدفر یادداشتی به شرح زیر ارائه کرده است؛ که در ذیل می خوانید. 

وانه اضحک و ابکی   «واوست که می خنداند و می گریاند…»


خنده و گریه، اشک و لبخند، شادمانه و اندوهبار زیستن دو روی سکه ی زندگی آدمی است . اینها از خداوند است که از جان می خندیم و از دل می گرییم و این است واقعیت هنر تئاتر . این روزها در غم مرگ عزیزمان استاد ناصر ایردفر روزهای سختی را می گذرانیم . شیوع ویروسی منحوس ماه هاست که عزیزانی چون استاد ایزدفر را از ما می گیرد و همگان را در بهت و اندوه فرو برده است . در چنین روزهای سخت، سخن از امید بخشی ، انگیزه ، حس زندگی  و زنده بودن در عین اینکه بسیار سخت و دشوار است اما خدمتی است بس ارجمند و عزیز.


تئاتر بیشترین قرابت را با واژه زندگی ، باهم بودن ، امید ، انگیره و عشق ورزی دارد .اساسا این هنر حیات آفرین است و در این روزهای دشوار بارقه ایست سرشار از بودن. 


از ماهها قبل حاج ناصر عزیزمان در پی برگزاری جشنواره ی امسال بود و اکنون جشنواره استانی تئاتر در سال ۱۳۹۹ خورشیدی که بدون او برگزار می شود ، معجونی واقعی از اشک و لبخند، غم و شادی است و همایشی ست برای استمرار حیاتِ واقعی که ایزدفرِ عزیز پایه گذار آن بود،جشنی ست برای امید به ادامه ی راه استاد ،چراغی ست روشن برای زندگی برای اهالی تئاتر که تئاتر تمام زندگی و وجودشان است ، هوایی ست برای تنفسِ عشق که پدر تئاتر به ما آموخت و در مجموع جشنواره امسال همه شور است و شعور.


نیکو و به جاست جشنواره تئاتر استانی را امسال تقدیم نمائیم به روح بزرگ هنرمندِ بزرگ شهرمان استاد ناصر ایزدفر و همچنین به فرشتگان حیات و منجیان زندگی ،کادر خدوم درمانی که این روزها عاشقانه و عارفانه برگرد شمع مردمی سوختند که ما در آرامش چراغ استواری برفروزیم و نیکوست چراغ این جشنواره را به یاد هموطنانی روشن بداریم که در این سال سخت آنها را از دست دادیم.


به تمام هنرمندانی که چراغ تئاتر را در این رویداد روشن نگاه داشتند جانانه خداقوت می گویم . این سال سخت را به خاطر بسپارید. چرا که از آثار شما در این روزهای تلخ آیندگان یاد خواهند کرد . آفرین برشما که چنین سخت و صعب تولید اثر هنری نمودید.


به تمام دست اندر کاران ،دبیرخانه، مدیر اجرایی و اعضای محترم  ستاد اجرایی  جشنواره ،هئیت های داوران مراحل بازبینی و نهایی، انجمن نمایش و همکاران خویش خداقوت می گویم.
دلهایتان شاد و عزمتان استوار.


محمد حسین اسماعیلی


  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.