×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جولان کرونا در بیمارستانها؛روزانه ۱۱۰‌ بیمار کرونایی در قزوین بستری می شوند

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوبن در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۱۹ فروردین در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در حال حاضر شهرهای استان قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند و به همین سبب میانگین بستری ها و فوتی ها رو به افزایش است، به طوری که تا چندی پیش فوتی های استان تک رقمی بود،ولیکن اکنون وضعیت به گونه ای است که میزان فوتی ها تا پنج نفر گزارش می شود.

پیمان نامدار با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تخت‌های آی سی یو در قزوین تکمیل شده است تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در استان و همچنین افزایش میزان ابتلای بیماران نیازمند راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ارتش در قزوین خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه طبق بخشنامه تمامی عمل‌های غیرضروری در استان منحل شده است افزود: در حال حاضر روزانه به طور میانگین 110 نفر بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری می شوند، که بسیار نگران کننده است.

وی ” دور همی خانوادگی” و “مسافرت های نوروزی” را از علت های عمده گسترش شیوع این بیماری عنوان کرد و افزود: شایسته است محدودیت ها جدی تر از گذشته اعمال شود، ضمن اینکه گروههای یک تا چهار صنوف ملزم به رعایت پروتکلهای بهداشتی هستند و نظارت بیشتری را از سوی مسئولین می طلبند.

به گفته نامدار، تاکنون ۶ هزار دز واکسن به استان اختصاص  یافته است که از این میزان ۸۵ درصد از جامعه هدف واکسینه شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوب بیان کرد: در حال حاضر شرایط به گونه ای نیست که بتوان از استانهای همجوار تقاضای کمک کرد، بنابراین اگر این روند ادامه پیدا کند، سیستم درمان پاسخگو نخواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.