×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمایت از گروه‌های دانش بنیان برای تحقق شعار سال ضروری است

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس کل دادگستری استان قزوین روز سه شنبه با بیان این مطلب افزود: یکی از اصلی ترین ارکان پیشرفت و تعالی کشور، پیشرفت در حوزه علم و فناوری است و باید تلاش کنیم با تعامل و هم افزایی مشکلات گروه های دانش بنیان را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال حل و فصل کنیم.

حجت الاسلام نورالله قدرتی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان، اظهار کرد: صنعتگران و فعالان عرصه تولید، سربازان خط مقدم در دوران تحریم اقتصادی هستند و دادگستری استان با تمام توان از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و نخبگان علمی که زمینه رونق تولید داخلی را فراهم می‌آورند، حمایت می‌کند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان دادگستری و پارک علم و فناوری استان، بیان کرد: این تفاهم‌نامه با هدف هم‌افزایی برای توسعه اشتغال پایدار اقشار نیازمند به‌ویژه فارغ‌التحصیلان، همکاری در اجرای طرح‌های فناورانه در استان و همچنین مشارکت در ساماندهی و ارائه خدمات به صنایع خلاق و دانش‌بنیان امضا شده است.

این مقام ارشد قضایی استان قزوین با اشاره به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان و راه اندازی طرح طلایه داران صلح و سازش در پارک علم و فناوری قزوین، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح، یک انقلاب بزرگ در کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی داشته باشیم و بتوانیم فرهنگ صلح و سازش را در سطح جامعه نهادینه کنیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، گفت: وصیت‌نامه شهدا حاوی مهم‌ترین درس‌های زندگی برای همه اقشار جامعه به ‌ویژه جوانان است بنابراین انتشار این وصیت‌نامه‌ها سبب ترویج فرهنگ جبهه و دفاع مقدس و ایجاد تحول و بهبود مشکلات در حوزه‌های اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه وصیتنامه شهدا به عنوان مهمترین اسناد نوشتاری جنگ هستند، از بنیاد شهید خواست هرهفته وصیت نامه یک شهید را برای مدیران و کارکنان اداری استان ارسال کنند چون ترویج فرهنگ شهدا برای جامعه امروز راهگشا و کلید سعادت و رستگاری است.

قدرتی اعلام کرد: امضای تفاهم نامه همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران فرصتی است تا به ۴۵ هزار خانواده شهید و ایثارگر استان خدمات داده شود همچنین اگر کوتاهی و ترک فعلی در برابر خانواده ایثارگران صورت گرفته است به شکل ویژه پیگیری می شود.

این مقام ارشد قضایی استان قزوین با بیان اینکه محور اصلی فعالیت دستگاه قضایی استان سند تحول قضایی است، افزود: انعقاد این تفاهم نامه ها در راستای تحقق اهداف این سند و دستور العمل های رییس قوه قضاییه است که طبق آن مسئولان قضایی مکلف هستند از ظرفیت نهادهای مردمی در جهت اجرای وظایف قانونی و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی، صلح و سازش و کاهش جمعیت کیفری استفاده کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.