×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رسانه تراز تمدن اسلامی، نیاز امروز جامعه کنونی است

به گزارش کافه خبر قزوین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: رسانه هایی که در حوزه دین کار می کنند و به صورت تخصصی در این بخش فعالیت دارند، نسبت به رسانه های دیگر مسئولیت و جایگاه ویژه تری را دارند.

محمدحسین اسماعیلی افزود: در عصر کنونی که عصر ارتباطات است و شبهات، سوالات و ابهامات بسیاری از سوی اقشار مختلف در سراسر دنیا در حوزه دین مطرح می شود، این رسالت بر عهده رسانه های دینی است که با آگاهی بخشی نسبت به این موضوعات، شفاف سازی کرده و بتوانند نقش روشنگرانه ای را در این حوزه ایفا کنند.

وی بیان کرد: رسانه های تخصصی در حوزه دین امروز باید خود را به رویکردهای نوین و خلاقانه در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مجهز کنند تا اثربخشی خود را در این حوزه بیشتر کنند و در دنیای رسانه ای امروز بتوانند جایگاه خود را محکم تر از گذشته داشته باشند.

اسماعیلی با اشاره به نقش رسانه های دینی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در دنیای کنونی با آن مواجه هستیم، برنامه ریزی دشمنان و بیگانگان برای ایجاد دین گریزی و حتی دین ستیزی در میان مردم، جوانان و نوجوانان است و رسانه های دینی و به طور کلی رسانه های ما در نظام جمهوری اسلامی باید در این شرایط برنامه جامع و دقیقی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تبلیغات آنها داشته باشند.

وی اعلام کرد: برای این منظور هم لازم است تعریفی از رسانه تراز تمدن انقلاب اسلامی داشته باشیم و شاخصه های آن را مورد توجه قرار دهیم که بر این اساس رسانه ها در دوران کنونی باید نسبت به آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان ایفای نقش کرده و خود را به نوآوری مجهز کنند تا بتوانند جذابیت بصری را برای مردم داشته باشند و از ابزارهای مختلفی استفاده کرده تا ارزش های دینی، انقلابی و اعتقادی را القا کنند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به ضرورت بازنگری نسبت به رویکردهای سنتی و قدیمی در حوزه رسانه اضافه کرد: با روش های کهنه و قدیمی نمی شود در برابر هجمه قوی رسانه ای و فرهنگی بیگانگان در دوران کنونی اقدام کرد و رسانه های ما باید برنامه ریزی جامعی در این زمینه داشته باشند. 

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی نیازمند حرکت جهادی در حوزه رسانه ای هستیم و برای اینکه بتوانیم خود را در برابر هجمه بیگانگان قوی کنیم، رسانه هایی که در حوزه دین فعالیت می کنند باید قدرتمندتر وارد عرصه شوند تا در برابر هجمه تبلیغی و رسانه ای غرب و دشمنان ایفای نقش کنند.

اسماعیلی افزود: دولت هم در این زمینه باید نسبت به کمک و حمایت از رسانه ها به ویژه رسانه های دینی برنامه ریزی داشته باشد و لازم است تعامل بیشتر و هماهنگی دوطرفه مناسب تری بین مجموعه رسانه ها و ارکان دولت و نظام برقرار شود تا بتوانیم در مقابل هجمه بیگانگان قدرتمندتر ظاهر شویم و مثمرثمر باشیم.

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری شبستان خاطر نشان کرد: یکی از رسانه هایی که در حوزه تخصصی دین فعالیت می کند، خبرگزاری شبستان است و با توجه به اهمیت نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در دوران کنونی و جایگاه مسجد به عنوان پایگاه فرهنگی در برابر هجمه بیگانگان، خبرگزاری شبستان که در حوزه تخصصی دین و کانون های مساجد فعالیت دارد، بسیار می تواند اثرگذار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: در طول فعالیت خبرگزاری شبستان شاهد این بودیم که این خبرگزاری تمام تلاش خود را برای تبلیغ و انتشار ارزش های دینی و اعتقادی در حوزه مسجد به کار گرفته است و امیدواریم روز به روز شاهد رشد و پیشرفت و ارتقا خبرگزاری شبستان باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.