×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیران باید توانمند و مسلط به قوانین و مقررات باشند/ثبت۷۶۳ فقره گزارش عمومی فساد در استان قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،بازرسی کل استان قزوین با بیان اینکه تخطی از قانون عامل اصلی انحراف‌های مدیران سازمان‌ها است، اظهار کرد: مدیران باید با قوانین دستگاه مربوطه اطلاع داشته باشند، اما متأسفانه بسیاری از انتصاب‌ها سیاسی است و مدیر منصوب شده به دلیل آشنا نبودن با قوانین مرتکب تخلف می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی بازرسی کل استان قزوین، عبدالله قاعلیخانی با اشاره به ضرورت احراز صلاحیت اخلاقی، علمی و اجرایی و فنی، تصریح کرد: در انتصابات مدیران صرفاً صلاحیت‌های اخلاقی مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا برای بررسی سایر صلاحیت‌ها نیازمند اصلاح مقررات هستیم، از این رو مدیران جدید الانتصاب در استان باید تمامی ابعاد و شاخص‌های مدیریتی را در خود تقویت نمایند.

وی با بیان اینکه شهرداری، بیشترین شکایت‌ها و پرونده‌های تشکیل شده در این سازمان را به خود اختصاص داده است افزود: در سال جاری بالاترین آمار شکایت‌های مطرح شده در بازرسی کل استان قزوین به شهرداری، سپس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و دانشگاه علوم پزشکی مربوط بوده است.

آقاعلیخانی ادامه داد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، حدود ۵۸۷ فقره شکایت خصوصی و حدود ۷۶۳ فقره گزارش عمومی فساد در مجموع هزار و ۳۰۰ گزارش رسمی در سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات بازرسی کل استان ثبت شده است که عمده ی ورودی‌های موصوف، مربوط به سازمان‌هایی است که مراجعات بیشتر و خدمات متنوع‌تری ارائه می‌دهند.

بازرس کل استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال ۷۰ نفر از طرف سازمان بازرسی استان قزوین به هیئت‌های تخلفات و حدود ۵۰ نفر هم به مراجع قضائی برای برخورد قانونی معرفی شده‌اند.

مدیر ارشد نظارتی استان با تاکید بر توجه دقیق مدیران به گزارش‌های هشداری سازمان بازرسی، افزود: هدف اصلی سازمان بازرسی در وهله اول پیشگیری از وقوع تخلف و جرم در دستگاه‌های اجرایی است که بدین منظور گزارش‌های هشداری متعددی به سازمان‌های مختلف در استان ارسال شده است؛ فلذا چنانچه دستگاهی به این هشدارها توجه نکرده و ترک وظیفه کند، مشمول برخورد قانونی می‌شود.

بازرس کل قضائی استان قزوین با اشاره به تغییر کاربری‌های غیر مجاز در استان تصریح کرد: امسال بیش از هزار و ۳۰۰ مورد تغییر کاربری در استان قزوین شناسایی شده است، که از این تعداد تا به امروز به ۹۰۰ پرونده تغییر کاربری رسیدگی شده است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.