×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وصول نشدن مطالبه ۳۲ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی

به گزارش کافه خبر قزوین،مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین، با بیان اینکه ۴۶ میلیون نفر تحت پوشش این سازمان قرار دارند، اظهار کرد: علیرغم ضمانت اجرا‌های خوبی که در قانون برای وصول مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده، اما این سازمان باز در وصول مطالبات خود با مشکلاتی مواجه است.

مصطفی سالاری با اشاره به ۳۲ هزار میلیارد تومان مطالبات وصول نشده این سازمان در کشورافزود: ما،چون نمی‌توانیم این مطالبات را از کارگاه‌ها وصول کنیم با استفاده از راهکار‌های مختلف نظیر امهال و تقسیط برای وصول این مبلغ تلاش می‌کنیم تا به کارگاه‌ها هم فشار نیاید.

به گفته وی،اگر سازمان تأمین اجتماعی نصف این مطالبات را هم دریافت کند، می‌تواند حدود ۱۵ درصد از مطالبات بازنشستگان را تسویه و میزان رضایت این قشر را افزایش دهد.

این مقام مسئول افزود: ما باید همزمان دغدغه تولیدکنندگان و واحد‌ها را نیز در نظر بگیریم، اما باید گشایشی در اقتصاد کشور ایجاد گردد تا به واحد‌های تولیدی نیز فشار کمتری وارد شود.سالاری خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای قانون همسازی و افزایش سنوات دستمزد حقوق کارگران در سال آینده حداقل ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

پیش بینی افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان

وی بیان کرد: با توجه به اینکه افزایش ۲۵ درصد شاغلان کارمندی و بازنشستگان در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مصوب شده، بنابراین می‌توانیم به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی قول دهیم که میزان افزایش حقوق آن‌ها در سال ۱۴۰۰ میزان مناسب و معقولی است.

سالاری با بیان اینکه قبول داریم که میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری نسبت به بازنشستگان لشگری کمتر بوده است، تصریح کرد: اگر دولت بدهی‌هایش به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند، می‌توانیم قبل از اتمام سال جاری در حقوق بازنشستگان و کارگران را مجدداً افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: در مورد طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هم قبول داریم که عدالت اتفاق نیفتاده است؛ اما مواردی مانند سال بازنشستگی و آخرین حقوق دریافتی در زمان خدمت در این حوزه اثرگذار است که باید با کمک مجلس این موارد اصلاح شوند.

گفتنی است،در ادامه این نشست، موضوع واحد‌های تملک شده توسط یکی از بانک‌ها و توسعه شهرک کاسپین به میزان ۳۰۰ هکتار بررسی شد و اتاق بازرگانی، کانون کارفرمایان و خانه صنعت استان نیز گزارشی در خصوص قانون کار ارائه کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.