×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وکلای قزوینی صاحب خانه می‌شوند



به گزارش کافه خبر قزوین،فرماندار قزوین در دیدار با رئیس و کارکنان مرکز وکلای قوه‌قضاییه استان قزوین، با اشاره به فعالیت‌های دولت سیزدهم، تصریح کرد: 3 سال پایانی دولت دوازدهم شرایط بسیار سختی بر کشور حاکم بود، از سال 97 تا سال 99 میزان نارضایتی مردم از دولت زیاد و میزان اعتراضات و شکایات مردم به حد اعلای خودش رسیده بود، در همین شرایط دولت سیزدهم روی کار آمد و شروع بسیار سختی داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: بانک مرکزی، شهریور 1400 عدد تورم را حدود 60 درصد اعلام کرد که این میزان تورم از سال 1320 تا 1400 بی‌سابقه بود، در کنار آن با 470 هزار میلیارد کسری بودجه و بدهی کلان دولت به بانک مرکزی روبه رو بودیم که کار را برای دولت سیزدهم سخت کرد، بنابراین اگر بخواهیم در خصوص عملکرد یکساله دولت اظهار نظر کنیم باید همه این موارد را نیز در نظر بگیریم.

فرماندار قزوین اظهار کرد: در دولت سیزدهم بنا نداریم بگوییم اگر کاری انجام نمی‌شود به خاطر این است که دولت قبلی کار نکرده است، مردم این حرف را نمی‌پذیرند چرا که فارغ از مسائل جناحی مردم عملکرد 40 ساله دولت را بررسی می‌کنند.

وی یادآور شد: مردم مطالبه و انتظار دارند که با توجه به استعدادها و توانایی‌های موجود دولت عملکرد قابل قبولی ارائه دهد بنابراین ما نیز بر ظرفیت‌های موجود تکیه می‌کنیم؛ دهه پر مسئله اقتصادی را پشت سر گذاشتیم و می‌توان گفت دهه 90 دوره سیاه اقتصادی است که اندیشمندان اقتصاد نیز این مسئله را تایید کرده‌اند.
کاظمی یادآور شد: ما بعد از انقلاب مقاطع مختلفی را تجربه کردیم هر کجا مانند دفاع مقدس از ادبیات ما می‌توانیم بهره بردیم و از ظرفیت‌های موجود استفاده کردیم، موفق شدیم آن دوران ما وارد‌کننده سیم خاردار بودیم و هم اکنون در حوزه صادر کردن دانش و فناوری پهباد فعال هستیم که تجلی کامل ما می‌توانیم است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد اما میدان ما نمی‌توانیم فعال بوده است، دوره‌ای گفتند ما نمی‌توانیم ناظر بر همین برجام تنظیم شد، همچنین در مباحث مختلف اقتصادی علی‌رغم توان و ظرفیت موجود با شعار ما نمی‌توانیم عقب ماندیم.

فرماندار قزوین تاکید کرد: ما تلاش داریم ظرفیت‌های موجود را تقویت کنیم، دولت در سال اول ارز 4200 تومانی را حذف کرد، بسیاری از افراد این امر را بی‌تدبیری دانستند و می‌گفتند باید در دوره دوم دولت انجام می‌شد اما اگر این اتفاق نمی‌افتاد در تامین کالاهای اساسی با مشکل روبه‌رو می‌شدیم، هم اکنون تراز کالای اساسی تا شهریور 1402 سبز است و ذخایر کافی وجود دارد.

وی بیان کرد: رشد فزاینده تورم را دولت با سیاست‌های درست متوقف کرد، کارهای اشتباه نیز وجود دارد برای مثال در حوزه وزارت صمت مشکل زیاد داریم که باید حل شود، یکی از مشکلات اساسی ما مسئله مسکن است، ساخت مسکن مهر را تعطیل و در اواخر دولت طرح مسکن ملی را راه اندازی کردند، در حال حاضر با کمبود شدید مسکن روبه‌رو هستیم، در استان قزوین ساخت مسکن در برخی نقاط مانند مهرگان آغاز شده است.

کاظمی یادآور شد: ما مشکل جدی زمین داریم و با حل کامل مشکل عظیمیه و پلاک 42 غرب مینودر گشایشی صورت می‌گیرد، مسکن حوزه پیشران دولت و رویکردهای یک سال گذشته امیدبخش است.

وی یادآور شد: مرکز وکلای قوه‌قضاییه استان قزوین در حال حاضر با 2 مشکل اساسی در حوزه زمین و مسکن رو به رو است، در حال حاضر این مرکز در فضای استیجاری ساکن است و می‌توان با انعقاد تفاهم نامه با دادگستری این مشکل را حل کرد.

فرماندار قزوین اظهار کرد: دادگستری زمین مناسب برای این کار دارد و در صورت تفاهم دستگاه قضا طی فرایندی زمین را در اختیار این مرکز قرار دهد تا مجتمعی ساخته شود مشروط به اینکه مالکیت آن به نام دادگستری باشد.
وی خاطرنشان کرد: وکلای شهرستان قزوین در خصوص مسکن نیز دچار مشکل جدی هستند و به منظور ایجاد امیدواری در وکلای جوان می‌توانیم طرح مسکن ملی وکلا را نیز در دستور کار قرار دهیم، برای این کار نیاز است که در ابتدای امر تعاونی مسکن تشکیل و معرفی شود.ف

کاظمی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در ماده 8 قانون جهش تولید مسکن که تغییر کاربری اراضی را مطرح کرده است، 2 هزار و 700 هکتار در بخش اراضی کشور شناسایی شده است که برای طرح در کمیسیون ماده 5 استان‌ها در حال رسیدگی است، در صورت الحاق بخشی از آن به شهر قزوین مشکل حل می‌شود.

وی تصریح کرد: باید مطالعه‌ای صورت بگیرد، مجموعه‌هایی که قابلیت ساخت مسکن در کوتاه مدت دارند ر شناسایی و به راه و شهرسازی معرفی کنیم تا بخشی از مشکل مسکن حل شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.