×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازرس کل قضایی استان قزوین از نیروگاه شهید رجایی به صورت سرزده بازدید کرد

 به گزارش کافه خبر قزوین،بازرس کل قضایی استان قزوین در این بازدید سرزده از بخش مدیریتی نیروگاه شهید رجایی شهرستان آبیک که به همراه مهران شنتیائی مدیر کل محیط زیست استان قزوین و کارشناسان بازرسی کل استان صورت گرفت، ضمن اخذ توضیحات و مستندات مربوط از مسئولان نیروگاه، در جریان مشکلات زیست محیطی و مسائل مربوط به نحوه تخصیص و میزان مصرف انواع سوخت این مجموعه قرار گرفت.

عبدالله قاعلیخانی در جمع مسئولان نیروگاه شهید رجایی با تاکید بر رعایت اولویت و اصل حفظ سلامت مردم استان، خاطر نشان کرد: با وجود فرارسیدن فصل سرما و کمبود نیروی گاز ، مسئولان نیروگاه می بایست ضمن رصد دقیق وضعیت آلودگی هوا و با هماهنگی هر چه بیشتر با محیط زیست استان به نحو شایسته میزان سوخت مصرفی را متناسب با شرایط موجود تامین و مدیریت کنند.

وی افزود: بازرسی کل استان این آمادگی را دارد در کنار مسئولان استانی و از طریق ظرفیت های قانونی خود در جهت رفع مشکلات نیروگاه پیگیری های لازم را انجام دهد.

این مقام ارشد نظارتی استان قزوین ادامه داد: نیروگاه شهید رجایی در صورت استفاده نکردن از “سوخت گاز” در کنار سایر عوامل آلاینده شهرستان آبیک، نقش به سزایی در آلودگی هوای این منطقه داشته و مسئولان این نیروگاه به صورت مستمر، موثر و فعال می بایست برای رفع دغدغه های افکار عمومی و تذکرات محیط زیست چاره اندیشی نمایند.

مهران شنتیائی مدیر کل محیط زیست استان قزوین نیز در خلال این بازدید، با ارائه گزارشی از وضعیت آلودگی هوای استان و میزان تاثیر آلاینده ها به خصوص نیروگاه شهید رجایی بر آلودگی هوای استان، تصریح کرد: کلیه فعالیت های نیروگاه که منجر به آلودگی های زیست محیطی می شود به طور مستمر تحت رصد و نظارت همکاران محیط زیست آبیک قرار دارد و بدین منظور چندین مرتبه تذکرات لازم به نیروگاه ارائه شده است.

 مسئولان نیروگاه شهید رجایی نیز در خلال توضیحات خود به اهمیت این نیروگاه به لحاظ نزدیکی به استان تهران، تثبیت ولتاژ پایتخت و شبکه سراسری و ویژگی های سوق الجیشی این نیروگاه، به برخی از مشکلاتی که نیروگاه با آن مواجه است اشاره کردند.

 اختیار کافی نداشتن در مصرف سوخت مازوت و تبعات ناشی از آن اعم از تحمیل هزینه های فراوان به نیروگاه، افزایش آلاینده های و جرایم زیست محیطی، تناسب نداشتن خواسته های مجوعه های نظارتی استانی با ظرفیت ها و اختیارات نیروگاه از جمله مشکلات و مسائل این نیروگاه عنوان شد.

در پایان این بازدید بازرس کل قضایی استان نسبت به بررسی دقیق تر و رسیدگی سریع با همکاری محیط زیست و مسئولان نیروگاه شهید رجایی دستورهای لازم را صادر کرده و  مقرر شد نتایج  بررسی های تکمیلی به استحضار عموم مردم استان برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.