×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تکمیل شدن تخت‌های آی سی یو در استان قزوین /  برای مواقع ضروری بیمارستان صحرایی راه اندازی می شود

به گزارش کافه خبر قزوین،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گفت: با توجه به پر شدن تخت‌های آی سی یو،  بیماران کرونایی در بخش‌های عادی خدمات خواهند گرفت و همین موضوع باعث افزایش تعداد فوتی‌ها می‌شود.

وی افزود : در حال حاضر ۹۵ بیمار کرونایی در بخش آی سی یو  بستری هستند که از روز نخست شیوع کرونا تاکنون بی سابقه بوده است ضمن اینکه اگر از محدودیت‌های اعمال شده استفاده نشود شاهد وضعیت بدتری در استان خواهیم بود.

به گفته وی، اگر چه تعداد مبتلایان چند روزی است که  ثابت شده، ولی در حال حاضر ۳۲۱ بیمار  در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

نامدار با اشاره به ورود بیمارستان‌های خصوصی در پذیرش بیماران کرونایی، افزود: در حال حاضر ۴ درصد (۱۳ نفر) از بیماران دارای علایم حاد تنفسی در این  بیمارستان‌ها بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر در تامین الکل مشکل وجود دارد و روند تامین این ماده ضد عفونی کننده  در بیمارستان‌ها زمان بر شده است.

توزیع  ۲۰ هزار دز واکسن آنفلوانزا در قزوین

نامدار پیشنهاد کرد: مراکزی مثل مرکز زیبایی و جراحی پلاستیک که خدمت رسانی اورژانسی ندارند نیزدرهفته جاری تعطیل شوند.

وی با بیان اینکه اکثر استان‌ها از ظرفیت ارتش استفاده کرده اند، افزود: لازم است استان هم  برای بیماران غیر کرونایی از ظرفیت بیمارستان ارتش استفاده کند و شاید بخش مغز و اعصاب را به آنجا منتقل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  با اشاره به توزیع  ۲۰ هزار دز واکسن آنفلوانزا در مرحله اول در استان  اعلام کرد: این میزان واکسن توزیع شده نسبت به جمعیت استان  بسیار کم است که بانوان باردار، کادر درمان، زندانیان و افراد دارای نقص ایمنی در اولویت دریافت آن هستند.

این مقام مسئول،بر آمادگی لازم برای راه اندازی بیمارستان صحرایی در مواقع نیاز تاکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.