×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نجات ۲ کوهنورد گمشده در ارتفاعات طارم سفلی قزوین

به گزارش کافه خبر قزوین،معاون هلال احمر استان قزوین با اعلام این خبر افزود: شامگاه گذشته، گزارشی مبنی بر گم شدن ۲ نفر از شهروندان قزوین که از روستای یله گنبد از مسیر ارتفاعات به سمت لوشان حرکت کرده بودند از سوی آتش نشانی دریافت شد.

حکمت اله هاشمی اظهار کرد: بلافاصله تیم‌های عملیاتی واکنش سریع استان، پایگاه بین شهری کوهین و پایگاه کوگیر به صورت آماده باش در آمدند و پس از اعزام تیم کوهین، ۲ تیم پشتیبان واکنش سریع استان و طارم سفلی نیز با در نظر گرفتن مسیرهای احتمالی به منطقه اعزام شدند.

وی بیان کرد: اپراتورهای مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان با یکی از افراد گمشده که وضعیت بهتری نسبت به دیگری داشت، ارتباط برقرار کردند و پس از ارائه راهنمایی و آموزش‌های لازم به فرد مفقود شده، به نقطه جغرافیایی دقیقی از محل حضور کوهنوردان دست یافتند. 

این مسئول اضافه کرد: تیم‌های عملیاتی اعزامی موفق شدند پس از سه ساعت انجام عملیات جستجو در کوهستان در ارتفاعات روستای زرین خانی بخش طارم سفلی به افراد حادثه دیده دست یابند.

هاشمی یادآور شد: افراد حادثه دیده که در اثر سرمای شدید دچار افت فشار و مصدومیت شده بودند، پس از انتقال به محل امن در روستا و انجام اقدامات اولیه درمانی (سرم تراپی) به مرکز درمانی منتقل شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.