×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ثبت نام ۷۰ هنرمند قزوینی در ششمین دوره داوری مهر ملی اصالت

به گزارش کافه خبر قزوین،معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین از ثبت نام ۷۰ هنرمند قزوینی در ششمین دوره داوری مهر ملی اصالت خبر داد و گفت: هنرمندان صنایع دستی قزوین تا پایان تیرماه برای شرکت در این دوره از داوری مهر ملی اصالت صنایع دستی فرصت دارند.

 سید میثم حصاری افزود: هنرمندان در این رویداد آثار خود را به معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی تحویل می‌دهند و پس از داوری استانی، آثار واجد شرایط برای داوری و ارزیابی کشوری به وزارتخانه ارسال می‌شوند و در صورت تایید داوران کشوری مهر ملی اصالت دریافت می‌کنند.

به گفته او، توجه به بسته بندی مناسب صنایع دستی از جمله شرایط دریافت مهر ملی اصالت در این دوره از داوری است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه داوری مهر ملی اصالت هر ۲ سال یکبار از سوی اداره کل آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی برگزار می‌شود، گفت: ارتقای کیفیت و خلاقیت در تولید صنایع دستی از جمله اهداف برگزاری رویداد داوری مهر اصالت به شمار می‌رود.

حصاری یادآور شد: تاکنون ۲ هزار و ۹۲۸ اثر از هنرمندان صنایع دستی کشور نشان مهر ملی اصالت را دریافت کرده اند.

وی همچنین با اشاره به پیش رو بودن هفته صنایع دستی در خرداد ماه، گفت: اگر در شرایط مساعدی از حیث کرونا قرار بگیریم امکان برگزاری کارگاه‌های زنده یا نمایشگاه صنایع دستی را خواهیم داشت در غیر این صورت برنامه‌های مربوط به این مناسبت در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

استان قزوین دارای هفت هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.