×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زنگ پیری در قزوین به صدا در آمد

به گزارش کافه خبر قزوین،معاون سیاسی استانداری در جلسه شورای راهبردی استان با هشدار درباره نرخ رشد پایین جمعیت در استان بر لزوم تدابیر لازم برای مواجهه با این وضعیت تاکید کرد.

وی با اشاره به میانگین سنی استان قزوین با ۳۱ سال، افزود: ارتقا پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری می‌تواند برای افزایش جمعیت موثر باشد.

منوچهر حبیبی با اشاره به روند پیری جمعیت استان در ۳۰ سال آینده، اضافه کرد: پیر شدن جمعیت، نشاط و سرزندگی را از جامعه سلب می‌کند و نقطه مقابل آن جامعه‌ای از پویایی و نشاط کامل برخوردار است که ترکیب آن را جوانان تشکیل می‌دهند.

این مسئول اضافه کرد: ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی و مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی غربی باید مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.

به گفته وی، انتظار از شورای راهبردی استان، طراحی و برنامه ریزی متناسب با ویژگی‌های جمعیتی، اجتماعی و فرهنگی استان برای اجرای سیاست‌های کلی جمعیت است.

حبیبی بیان کرد: ساماندهی جمعیتی استان نیازمند تعامل و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و کار‌های کارشناسی شده است و دستگاه‌های اجرایی باید با هماهنگی و بدون موازی کاری برای مقوله جمعیت اهتمام لازم را داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.