×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عقلانیت، علم و عدالت‌محوری زمینه‌ساز ظهور است

به گزارش کافه خبر قزوین،نماینده ولی فقیه در استان قزوین در برنامه سروش آسمانی که هر جمعه به صورت زنده از شبکه قزوین پخش می‌شود، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: خدای متعال می خواهد بندگان شاد و راحت زندگی کنند، ترس، استرس و اضطراب نداشته باشند و اینها را خدای متعال برای بندگان می خواهد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی تصریح کرد: خداوند نمی خواهد انسان در استرس باشد و می خواهد به آینده امیدوار باشد و چشم انداز آینده را روشن ببیند. همه اینها را خدا تدارک دیده است و ذکر را عامل آرامش خداوند معرفی کرده است.

وی بیان کرد: مهمترین وظیفه ما در زمان غیبت این است که الگوی زیبایی از دین عملی را در زندگی پیاده کنیم و با صادقین همراه باشیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مجموعه الگوها یعنی مقابله با ترس، تاریکی و مبارزه با استرس و اضطراب درونی، باید آلودگی ها را به وسیله قرآن پاک کنیم تا زمینه پذیرش آیات الهی و نور و رحمت در ما شکل بگیرد. مبارزه با ستمگران برای از بین بردن ظلم است و مومنین برای صلح می‌جنگند.

وی با بیان اینکه صلح پایدار، قرآن و امام است،افزود: صالحان از صلح آمده و امام مصلح است؛ انسان های منتظر امام، خودشان را برای مصلح آماده می کنند، مبارزه با ستمگران و ظالمان برای صلح است در حالی که آنها برای خونریزی و غارت منابع مردم جنگ و خونریزی راه می اندازند اما مومنان برای صلح مبارزه می کنند.

آیت‌الله عابدینی افزود: خدا فرموده شما برای ظلم جنگ نکنید اما اگر عده ای ماجراجویی راه انداختند و به جنگ با شما آمدند، با آنها مبارزه کنید. حماقت را دشمنان ما همچون منافقین، صدام، اسرائیلی‌ها و امریکایی‌ها داشته اند، قرآن کریم می‌فرماید اگر عده ای با تفکرات پوچ شیطانی به سراغ شما آمدند ثابت قدم باشید و زیاد به یاد خدا باشید تا پیروز شوید، مسلمانان پیام آوران صلح و آرامش هستند هم باید در درون خود آرامش داشته باشند و هم این آرامش درونی خود را به همه عالم هدیه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تبریک در پیش بودن نیمه شعبان اظهار کرد: مستضعف فقط شامل کسانی نمی‌شود که تمکن مالی ندارند بله شامل افرادی است که به آنها ظلم شده و از حقوق اصلی خود محروم مانده اند. همچنین در روایات داریم، مستضعفان همان ائمه چهارده معصوم هستند که دشمن به دنبال تضعیف آنها بوده است.

وی اظهار کرد: خدا فرموده ما اراده کرده ایم که مستضعفان در آینده مالک عالم باشند و تحقق آرمان های الهی را دنبال کنند و این اراده الهی است که پرچم حق برافراشته شود. خداوند در آیه دیگر فرموده برای پیروان منجی عالم بشریت تمکن و زمینه فراهم می کنیم. امروز حرکت شیخ ابراهیم زکزاکی، سید حسن نصرالله و عبدالملک حوثی و همه عدالتخواهان جهان به این تیم می‌پیوندند و از قیام حمایت می کنند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند می‌فرماید ما به کفار، مشرکان و فرعونیان همان چیزی که از آن فراری هستند نشان خواهیم داد، همان ذلتی که واهمه دارند همان پرچم اسلام که دشمن از آن می‌ترسد؛ خدای متعال می‌خواهد ما با این گروه هماهنگ شویم و در مسیر حق قدم برداریم.

آیت‌الله عابدینی افزود: اگر تاریخ روند فرهنگ انسان‌ها و سیر بیداری فرهنگی و معنوی انسان‌ها را بررسی کنیم متوجه می‌شویم جهانیان هر روز بیشتر از گذشته به سمت علم، اخلاق، عقلانیت، فضائل و عدالت پیش می‌روند، در گذشته مردم دارای آگاهی‌های پایینی بودند اما امروز مردم دنیا به آگاهی بسیار عمیق‌تری دست یافته اند و به همین خاطر استبداد و استعمار را نمی پذیرند که اینها زمینه ساز ظهور است.

وی با بیان اینکه عقل و اخلاق که کامل شود ما شایستگی ملاقات با انسان کامل را پیدا می کنیم، افزود: منجی عالم بشریت از جنس پیغمبر است و خلق عظیم به او به ارث رسیده است و تنها انسان اخلاق مدار و عاقل و عدالت محور می تواند انسان کامل را درک کند و کسی که ذلت پذیری دارد، این موضوع را درک نمی کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اسلام بر پنج پایه نماز، روزه، حج، زکات و ولایت استوار است اما هیچکدام به اندازه  ولایت سفارش و تکیه نشده است و امروز اگر در دنیا با اقتدار هستیم بخاطر ولی فقیه است و در عصر غیبت ایشان پرچم‌دار است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: مهمترین وظیفه ما این است که الگوی زیبا و جذاب اسلام را در همه شئون به جهانیان نشان دهیم. نباید در تبعیض و اقتصاد ربوی زندگی کنیم و باید همه بخش های دین را عملا پیاده کنیم تا بتوانیم آن گونه که باید اثرگذار شویم.

وی افزود: امروز پیشرفت های عظیمی داشته ایم و جوانان بسیار توانمندی را تقدیم نظام و انقلاب کرده ایم. نباید عده ای با سیاه سازی چهره کشور را بر هم بزنند و باید با همراهی با صادقان و مشی و سیره آنها کشور را بسازیم.

آیت‌الله عابدینی در بخش پایانی برنامه اظهار کرد: بزرگترین مناسبت این ایام میلاد منجی عالم بشریت(عج) است که این عید بزرگ را تبریک عرض می کنم و تلاش کنیم این عید بزرگ در شهر و خانواده ها با عظمت دیده شود.

وی یادآور شد: مراقب باشیم به رنگین پوستان در جشن‌های نوروز توهین و بی حرمتی نشود. سیاهپوست و هر رنگ دیگری نزد خداوند محترم است و ارزش انسانها به تقوای آنهاست و اجازه ندهیم به بهانه جشن و خنده به این عزیزان بی احترامی شود.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: یمن برای عربستانی ها باتلاقی عظیم شده است همان طور که قرآن فرموده به ستمگران تکیه کنید آتش می گیرید؛ آنها با ریسمان آمریکا به جهنم جنگ وارد شدند و باید درس عبرتی برای همه ملتها باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.