×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

تازه ها

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیران ارشد قزوین و گیلان، پیگیر حل و فصل مشکل قطعی آب روستای لات هستند

به گزارش کافه خبر قزوین، بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای در پی قطعی آب آشامیدنی روستای لات (احمد آباد) در منطقه الموت غربی شهرستان قزوین اعلام کرد: طی سال‌های گذشته، طرح آبرسانی به روستای مذکور از سرچشمه‌هایی در فاصله ۱۰ کیلومتری روستا و در یک منطقه صعب العبور کوهستانی انجام شده است.

حوزه آبریز منبع تأمین آب روستای لات با یکی از روستاهای استان گیلان مشترک و از نظر مالکیت، مورد اختلاف دو روستا بوده و در سال‌های قبل چندین بار این منابع آبی مورد مناقشه قرار گرفته است.

بنا بر این خبر، اختلاف‌های یاد شده به حدی بوده که منجر به تخریب خط انتقال آب آشامیدنی توسط افراد ناشناس شده و حتی سال گذشته نیز جلسات متعددی با حضور مسئولان سیاسی و امنیتی دو استان گیلان و قزوین برگزار گردیده است.

با این وجود متاسفانه مشکل اختلاف میان دو روستا مرتفع نشده، به طوری که به تازگی دوباره، خط انتقال آب روستای فوق توسط عده‌ای برای چندمین بار مورد تعرض و تخریب قرار گرفته است.

به هر روی، آنچه که موجب این ‌مشکل شده، اختلاف‌های مربوط به اهالی دو روستا بوده و ناشی از عملکرد دستگاه‌های متولی نیست و با این حال مدیران ارشد در هر دو استان، پیگیر حل و فصل موضوع هستند.

گفتنی است، با تمهیدهای اندیشیده شده و با وجود صعب العبور بودن منطقه، هم اکنون آب آشامیدنی مورد نیاز روستای لات توسط شرکت آب و فاضلاب استان قزوین تا مشخص شدن چگونگی ادامه کار، به صورت تانکر آبرسانی سیار تأمین می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.